dah datang sini , selongkar sana sini , mehh FOLLOW |kalau taknk , boleh pergi DASHBOARD.
What About You?


entries | profile | tagboard

Friday, November 26, 2010
moga dapat aku ke sana:

:: dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang:: 

********************


Seruan-Mu datang lagi,
Menghimpunkan umat seluruh pelosok negeri,
Bertemu, berhimpun di bawah naungan-Mu,
Di atas tanah-Mu.

Ya Allah, aku hanya mampu merasai dari jauh,
Bondaku berulang kali menceritakan keindahan rumah-Mu,
Kadangkala diiringi dengan linangan airmatanya,
Rindu pada rumah Allah, 
itu jawab Bonda.

Kuasa-Mu sangat meluas...

Aku yang hanya mendengarkan cerita Bonda,
Boleh berjujuran air mata,
Betapa indahnya perasaan, 
Apabila merasai perlindungan tika berada di rumah suci-Mu…

Saban tahun, 
melihat umat manusia berhimpun,
Hatiku juga bagai turut bersama,
Aku tahu, 
mereka itu…
 
Engkau sambut dengan tangan yang terbuka…
Wahai Kekasih Rasulullah,
Apakah aku akan turut terpilih oleh Mu?
Merasai tempat yang penuh bersejarah itu,
 Memohon dan menyerahkan diri kepada-Mu…

Tika ditanya kepada Bondaku,
Apakah Bonda masih ingin ke sana lagi?
Jawab Bonda, 
masih terasa keinginan itu,
Bonda rindu ketenangan di sana…

Maka ya Allah,
Jika Bonda, Engkau sudah takdirkan,  
Menjadi tetamu-Mu lagi,
Izinkan aku pergi bersama Bonda…
 
Aku ingin berada disampingnya,
Merasai kebesaran-Mu…

Allahu Rahim,
Engkau hadirkan perasaan rindu ini,
Walau belum pernah,  
Menjejakkan kaki ke sana.

Rindu kepada Baitullah, rumah-Mu,
Maka Engkau jugalah yang akan,
Memberi keizinan kepada diri ini,
Menjenguk rumah-Mu…

Di hati ini, ada rindu…
 
Maka ya Allah, dengarlah rayuan rindu jauh nun di lubuk hatiku…

********************


* dipetik daripada iluvislam.com




0 loner (s)
OLD | NEW
Template by Puffnuts. Background by FPA and icons by Applepine.