dah datang sini , selongkar sana sini , mehh FOLLOW |kalau taknk , boleh pergi DASHBOARD.
What About You?


entries | profile | tagboard

Saturday, November 06, 2010
inshaAllah . . .

::dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha penyayang::

***************

doa ini dibaca oleh Nabi Muhammad dan diaminkan oleh tentera Muslimin selepas kekalahan mereka di medan Uhud. sangat bagus untuk diamalkan. doanya::

***************

Ya Allah, segala puji dan syukur adalah hanya kepada-Mu ya Allah. Tidak ada yang dapat menahan sesuatu yang Engkau limpahkan dan tidak ada yang dapat memberi sesuatu yang Engkau tahan. Tidak ada orang yang dapat memberi hidayah kepada orang yang Engkau sesatkan dan tidak ada orang yang dapat menyesatkan orang yang Engkau beri hidayah. Tidak ada yang dapat memberi sesuatu yang Engkau cegah dan tidak ada yang dapat mencegah sesuatu yang Engkau berikan. Tidak ada yang dapat mendekatkan sesuatu yang Engkau jauhkan dan tidak ada yang dapat menjauhkan sesuatu yang Engkau dekatkan. Ya Allah, limpahkanlah kepada kami keberkatan, rahmat, kurnia, dan rezeki-Mu.

Ya Allah, aku mohon limpahkanlah kurnia nikmat-Mu yang tetap tiada berubah dan tiada habis-habis. Ya Allah, aku memohon pertolongan-Mu di saat penderitaan. Aku memohon pertolongan-Mu di saat ketakutan. Ya Allah, aku berhutang kepada-Mu daripada keburukan yang timbul daripada sesuatu yang Engkau berikan kepada kami dan daripada keburukan yang Engkau tidak berkenan memberikannya kepada kami. Ya Allah, jadikan iman sebagai kecintaan dan perhiasan dalam hati kami dan jadikanlah kekufuran, kefasikan, dan kederhakaan sesuatu yang kami tidak sukai. Jadikanlah kami orang yang selalu mengikut perintah-Mu.

Ya Allah, hidupkanlah kami sebagai orang Islam dan gabungkanlah kami dengan orang soleh, bukan orang yang hidup nista dan bukan orang yang kafir iaitu orang yang mendustakan nabi dan rasul-Mu dan mereka yang merintangi jalan-Mu. Turunkanlah malapetaka dan azab-Mu kepada mereka.

***************

amalkan selalu.

Salamuallahialaikum.





0 loner (s)
OLD | NEW
Template by Puffnuts. Background by FPA and icons by Applepine.